Wat is Google Ads Shopping?
Doordat internet een steeds belangrijkere marketinginstrument aan het worden is, is het belangrijk om online goed vindbaar te zijn. Een onderneming die online niet gevonden wordt, loopt tegenwoordig een groot percentage van zijn doelgroep mis.
Google Ads Shopping is dé campagnetype voor de webshops van tegenwoordig. Met het advertentieprogramma Google Ads val je tegenwoordig als webshop eigenaar het beste op in Google door in te zetten op een Google Shopping campagne. Je bent dan direct in de zoekmachine zichtbaar met een foto van jouw product. Ook wordt hierbij de prijs en titel van het product vertoond. Eigenlijk hebben de bezoekers direct alle juiste informatie om over te gaan tot koop. Het is dan wel belangrijk dat je alles juist inricht in je productfeed.
Bij Impaqto kunnen we ons goed voorstellen dat bij het woord ‘’productfeed’’ de draad in het verhaal alweer kwijt is. Onze Google Ads Shopping specialisten helpen je graag met het opzetten van jouw online strategie!
Hoe werkt Google Ads Shopping?
Google Ads Shopping wordt vooral gebruikt om producten direct in Google zichtbaar te maken. Echter zou een dienst ook tot de mogelijkheden behoren als je dit juist weet in te stellen in je productfeed.
Een productfeed is een overzicht van de producten waar je op in wilt zetten met je Google Ads Shopping campagne. In dit overzicht wordt het volgende vermeldt: productnaam, prijs, productvoorraad, maat, afbeeldingslink, product URL, EAN/SKU, verzendkosten etc.
Door de productfeed zo juist en volledig mogelijk te voorzien van informatie, is je productfeed zo duidelijk mogelijk voor Google. De advertenties worden namelijk niet vertoond door het koppelen van zoekwoorden aan je advertenties. Dit is bij een Google Ads Search of optioneel ook bij een Google Ads Display campagne wel het geval. Bij een Google Ads Shopping campagne koppel je je productfeed aan de campagne. Door de informatie uit de feed, koppelt Google jouw advertentie automatisch aan relevante zoekopdrachten die worden uitgevoerd binnen Google.
Voorbeeld:
Zoekopdracht: Nike Dunk Blauw Zwart maat 44 heren
Juiste Productfeed: Nike Dunk, heren, maat 44, blauw/zwart, leren nike dunk sportschoen.
De informatie uit de productfeed komt veel overeen met de zoekopdracht. Google weet dus dat jouw advertentie relevant is voor de zoekopdracht. Door een veiling die plaatsvindt tussen jou en je concurrenten, wordt bepaald wie op welke positie vertoond wordt in de Google zoekmachine. Door alles goed in te richten vergroot je de kans om direct vooraan te staan met je advertentie. Hier helpen de SEA specialisten van Impaqto je graag verder mee!
#1
Samen Doelen Behalen
Transparantie in de haalbaarheid van de gestelde doelen.
100%
Samen Groeien
Aantoonbare groei in het eerste jaar van onze samenwerking.
5 sterren
Klanttevredenheid
Onze klanten zijn tevreden over de communicatie en resultaten.
Meer weten over Google Ads Shopping?
Wil jij starten met een Google Ads Shopping campagne en heb je hier hulp bij nodig? Dan ben je op het juiste adres.
Onze Google Ads Shopping Specialisten staan klaar om je te voorzien van de nodige hulp!
Bekijk onze diensten
Nieuwsgierig naar onze expertises?