Google Ads Display

Op korte termijn meer zichtbaarheid waardoor je sneller je naamsbekendheid vergroot? Dan is Google Ads Display dé oplossing!

Google Ads Display inzetten om je naamsbekendheid te vergroten?

Met een Google Display campagne adverteer je met banners. Oftewel beeldadvertenties die zichtbaar zijn op externe websites. Denk hierbij aan de reclames die je wel eens ziet bij YouTube video’s, nieuwswebsites zoals AD.nl of overige externe website die de ruimte hiervoor bieden.

Het voordeel van een Display campagne van Google is dat je vaak tegen relatief lage kosten per klik enorm veel vertoond wordt. Voor een zeer laag budget kan je dus wel duizenden vertoningen behalen. Een Google Ads Display campagne is dus echt een campagnetype gericht op zichtbaarheid en naamsbekendheid.

Meer Zichtbaarheid

Vaak gezien worden door het juiste publiek zorgt voor herkenning en een vertrouwd gevoel.

Traffic

Meer Naamsbekendheid

Op korte termijn veel vertoningen waardoor de naamsbekendheid zal groeien.

Sales Chart

Welke Google Ads Display strategie past bij jou?

Een Google Ads Display campagne kan je op verschillende manieren inzetten. Je kan de targetting, met andere woorden de doelgroep, waar je de campagne op wilt richten zelf instellen. Zo zijn er 6 verschillende mogelijkheden bij het inzetten van een Google Display campagne:

het algoritme van Google bepaalt zelf waar de banners vertoond worden. Bij elke website of webshop waar er ruimte beschikbaar is, wordt je vertoond. Mits jij de beste bieder bent op de veiling uiteraard. Want vaak is er ook concurrentie.

Je stelt één of meerdere segmenten in waar de advertentie aan vertoond mag worden. Je richt je dan dus op een bepaald segment en gaat wat gerichter te werkt. Voorbeeld: Een Meubelmaker zet een Google Display campagne op en richt zich op het segment ‘’Heeft zojuist een huis gekocht’’. De kans is dan groot dat er nieuwe meubels aangeschaft worden. Een zeer interessante doelgroep dus.

Je kan de banners ook vertonen aan Google gebruikers die via bepaalde zoekopdrachten op websites terecht zijn gekomen. Je laat dan de banner dus zien aan iemand die al op zoek is naar jouw product/dienstverlening. Vaak is de kans hierbij ook groter dat de klik tot een conversie leidt.

Google Ads Display kan je ook koppelen aan remarketinglijsten die je zelf aan maakt. Remarketinglijsten zijn lijsten die je aanmaakt via Google Analytics waarin je aangeeft welke bezoekers op je eigen website de banners in een later stadium weer te zien moeten krijgen. Een voorbeeld van een remarketinglijst is:

Voorbeeld:‘’Ik wil dat alle websitebezoekers die op de contactpagina zijn geweest zonder het behalen van een conversie, in de afgelopen 90 dagen, de banner te zien krijgen’’.

Je richt je dan dus op een doelgroep die al op de website is geweest en dus je producten of diensten al een keer gezien heeft. Het voordeel van remarketing is dat mensen die voorheen onbekend met je waren, je nu voor de 2de keer online tegenkomen. Dit maakt de drempel om over te gaan tot conversie direct een stuk lager.

Daarnaast zal je de bezoekers die nog in de overwegingsfase zitten nog een extra duwtje geven om toch over te gaan tot conversie.

Wanneer je je doelgroep wat beter kent en weet welke websites je doelgroep bezoekt, kan je ook zelf websites/apps/YouTube video’s opgeven waar je je vertoond wilt worden met je Google Ads Display campagne.

  1. Google bied je ook de mogelijk om in te zetten op verschillende onderwerpen. Het aanbod hierin is erg breed. Er zal dus vaak een onderwerp tussen zitten die erg relevant is voor jouw product of dienstverlening. Vervolgens zullen je Display advertenties enkel op websites, apps en YouTube video’s vertoond worden die onder dit onderwerp vallen.

#1

Samen Doelen Behalen

Transparantie in de haalbaarheid van de gestelde doelen.

100%

Samen Groeien

Aantoonbare groei in het eerste jaar van onze samenwerking.

5 sterren

Klanttevredenheid

Onze klanten zijn tevreden over de communicatie en resultaten.

Meer weten over Google Ads Display?

Wil jij de voordelen van een Google Ads Display campagne zelf ervaren of ben je nieuwsgierig naar welke Google Ads Display strategie passend is voor jouw website?

Plan direct een vrijblijvend adviesgesprek in. De Google Ads Display specialisten van Impaqto helpen je graag verder met het opzetten van een passende strategie voor jouw markt!

impaqto-specialist
Contact met één van onze Specialisten?
Neem contact op of stuur ons een bericht!