Google Ads Gids: Het opzetten van je eerste Google Ads Zoekcampagne

impaqto-team

11 september 2024

Met het feit dat Google een enorm bereik heeft met meer dan 8,5 miljard zoekopdrachten per dag, is de kans groot dat je wel eens een Google advertentie hebt gezien. (En er waarschijnlijk op geklikt hebt.) Dat geldt ook voor je potentiële klanten. Dat is namelijk de doelgroep die je wilt bereiken met je Google Ads Search-, Display -, Performance Max -, of andere campagnetypen.

Als je deze blogpost leest, wil je waarschijnlijk zelf beginnen met adverteren op Google voor je eigen bedrijf. Dan heb je geluk. Via deze gids geven we je nuttige basisinformatie en helpen we je stap voor stap met het opzetten van je eerste Google Ads Zoekcampagne.

Gratis gids en planner: Wat moet ik weten en doen voor het opzetten van mijn eerste Google Ads Zoekcampagne?

In deze gids geven we je alle details over hoe je kunt beginnen met adverteren op Google. We verstrekken wat basis informatie over verschillende campagnetypen en Google Ads begrippen. Daarnaast leren we je hoe je je eerste Google Ads Zoekcampagne kunt opzetten.

google-ads-ad

Wat is Google Ads?

Google Ads is een platform voor ‘pay-per-click-advertenties (PPC) waarbij adverteerders betalen per klik op een advertentie. In sommige gevallen kan het ook zijn dat je betaald per vertoning. Bij een video advertentiecampagne bijvoorbeeld.

Google Ads is een effectieve methode om relevant verkeer en potentiële klanten aan te trekken. Dit verkeer en deze potentiële klanten zijn dan specifiek op zoek naar jouw producten en/of diensten.

Met Google Ads kun je het verkeer naar je website verhogen. In de meeste gevallen betekent dit; meer aanvragen of eventueel meer bezoeken op je fysieke locatie. Bovendien stelt Google Ads je na verloop van tijd in staat om advertenties te analyseren en te optimaliseren om een groter publiek te bereiken.

Een Google Ads Zoekcampagne is een type advertentiecampagne waarbij je inzet op tekstadvertenties. Deze tekstadvertenties zijn gekoppeld aan de ingestelde zoekwoorden die je van te voren hebt opgegeven. (Hier later meer over in onze stappenplan voor het opzetten van een Google Ads zoekcampagnes).

Op basis van het zoekgedrag en de intentie van de Google gebruiker wordt je advertentie vertoond. Je advertentie is dus direct zichtbaar bij een zoekopdracht die gerelateerd is aan de ingestelde zoekwoorden. Deze tekstadvertenties verschijnen boven of onder de zoekresultaten in Google. (Afhankelijk van het bod op het zoekwoord en de advertentiekwaliteit).

In tegenstelling tot video- of displaycampagnes, die visuele video’s of banners tonen, is het zoek publiek dus daadwerkelijk op zoek naar het aanbod dat jij promoot via je advertentie. Dat maakt dat een Google Ads Zoekcampagne een doelgerichte campagne is. Je bereikt altijd het deel van je doelgroep dat actief op zoek is wat vaak resulteert in hogere kliks en conversies.

Waarom adverteren op Google?

Google is wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine en verwerkt dagelijks miljoenen zoekopdrachten. Daarnaast is het Google Ads platform al bijna 20 jaar actief. Dit geeft Google erg veel ervaring en autoriteit op het gebied van betaalde advertenties.

Waarschijnlijk maken je concurrenten al gebruik van een Google Ads Zoekcampagne, Shoppingcampagne of Performance max campagne (en bieden ze zelfs op merk gerelateerde zoektermen). Honderdduizenden bedrijven zetten Google Ads in om hun bedrijf te promoten. Dit betekent dat, zelfs als je organisch goed scoort voor een bepaalde zoektermen, je organische resultaten alsnog lager op de pagina vertoond kunnen worden dan de betaalde resultaten van je concurrenten.


Werkt Google Ads?

Ja, Google Ads werkt omdat het ondernemers in staat stelt om hun advertenties te richten op een specifieke doelgroep. Dit vergroot de kans op conversies op je website. Daarnaast zet je met Google Ads Zoeken in op gebruikers die zoeken naar jouw producten/diensten.

Google Ads is resultaatgericht. Bedrijven betalen alleen wanneer gebruikers op de advertentie klikken. Hierdoor kan het budget effectief beheerd worden. Met gedetailleerde analyse tools kunnen adverteerders campagnes in realtime optimaliseren en zo een hogere ROI behalen.

Google Ads heeft een wereldwijd bereik dankzij het marktaandeel van meer dan 90% in de zoekopdrachten. Dat zorgt ervoor dat bedrijven via Google makkelijk de zichtbaarheid kunnen vergroten om potentiële klanten te bereiken.

Je kunt ten slotte ook gebruik maken van verschillende advertentietypen en flexibele opties voor zowel lokale als wereldwijde markten. Dit zorgt ervoor dat Google Ads een krachtig hulpmiddel is voor bedrijven van elke omvang!


Google Ads termen die je moet kennen

Advertentie-extensies

Met advertentie-extensies kun je je advertentie uitbreiden met extra informatie zonder extra kosten. De beschikbare extensies zijn: Sitelink-, Oproep, Locatie-, Promotie, Afbeelding, Highlight-, Website informatie-, Prijs- en App-extensies. Door inzet van verschillende extensies vallen je advertenties vaak meer op tussen de zoekresultaten van Google.

AdRank

AdRank bepaalt de positie van je advertentie op basis van je maximale bod en kwaliteitsscore. Hoe hoger de AdRank, hoe beter je advertentie vertoond wordt en hoe groter de kans op klikken. Meer klikken betekent ook een grotere kans op conversies.

Bieden

Google Ads werkt met een biedsysteem waarin je een maximumbod geeft per klik (CPC), per duizend vertoningen (CPM), of per engagement (CPE). Hoe hoger je bod, hoe beter je positie is waarop je advertentie vertoond wordt in Google.

Campagnetypes

Er zijn zeven campagnetypes: Search, Display, Video, Shopping, App, Genereren van vraag en Performance Max.

google-ads-campagnetypes

Click-Through-Rate (CTR)

CTR is het percentage van mensen dat op je advertentie klikt na vertoning. Een hoge CTR duidt op een relevante en effectieve advertentie.

Conversieratio (CVR)

Je conversieratio geeft aan hoeveel bezoekers na een klik een gewenste actie uitvoeren. Denk hierbij aan het invullen van een formulier, het klikken op je telefoonnummer of het plaatsen van een bestelling. Een hoge conversieratio betekent een effectieve gebruikerservaring op je landingspagina.

Display netwerk

Het Google Display netwerk toont advertenties op partnerwebsites naast relevante inhoud. De advertentie wordt dan vertoond middels tekst- of afbeeldingsformaat.

Vertoningen

Vertoningen zijn het aantal keer dat je advertentie getoond wordt binnen de zoekresultaten. Ze helpen je te begrijpen hoeveel mensen je advertentie zien en hoeveel mensen er doorklikken. Oftewel om je inzage in je CTR te geven.

Zoekwoorden

Zoekwoorden zijn de termen die je koppelt aan je advertenties. De zoekwoorden bepalen welke zoekopdrachten relevant zijn voor de vertoning van je advertentie. Negatieve zoekwoorden bestaan ook. Dit zijn zoekwoorden die je uitsluit om ervoor te zorgen dat je advertentie niet zichtbaar is tijdens irrelevante zoekopdrachten.

PPC

Pay-per-click (PPC) is een advertentiemodel waarbij je betaalt voor elke klik op je advertentie. Het is de meest gebruikte methode voor betaalde campagnes.

Kwaliteitsscore (QS)

De kwaliteitsscore evalueert je advertentie op basis van CTR, zoekwoorden relevantie, landingspagina-kwaliteit en eerdere prestaties. Dit beïnvloedt je AdRank.


Hoe werkt Google Ads?

Er zijn 3 factoren in het Google Ads Zoekcampagne proces. De zoeker, de adverteerder en het Google Ads platform. Elk heeft een rol in het laten werken van Google Ads. Op die manier kunnen adverteerders en bedrijven winstgevende advertentiecampagnes inzetten en kunnen klanten producten en diensten zien (en kopen) die aan hun behoeften voldoen. Hier is een overzicht van wat er achter de schermen van gebeurt bij Google Ads:

1. Adverteerders bieden op zoekwoorden in Google Ads

Het bieden op zoekwoorden is de manier waarop adverteerders Google laten weten op welke zoekwoorden zij hun advertenties willen laten verschijnen in de zoekresultatenpagina (SERP). Biedingen op zoekwoorden kunnen variëren van een paar cent tot honderden euro’s per zoekwoord, per klik. Adverteerders stellen daarom een dagelijks budget in om controle te houden over de advertentie uitgave. Hierdoor is adverteren via Google beschikbaar voor grote en kleine bedrijven. Ook is het mogelijk om je advertentie op elk gewenst moment te pauzeren of stoppen.

2. Potentiële klanten zoeken naar een zoekwoord via Google

Vervolgens zoekt de potentiële klant naar een zoekwoord waarop de adverteerder heeft geboden. Op de zoekresultatenpagina (SERP) zien ze advertenties voor producten of diensten die gerelateerd zijn aan de zoekopdracht. De volgorde van de advertentie hangt in dit geval af van de AdRank waar verschillende factoren invloed op uitoefenen.

3. Google toont advertenties voor dat zoekwoord op basis van de AdRank.

Tussen het moment dat de gebruiker zijn zoekopdracht in de zoekbalk van Google typt en het moment dat de SERP voor dat zoekwoord verschijnt, voert Google snel een proces uit dat AdRank wordt genoemd.

Binnen enkele seconden rangschikt Google adverteerders in positie één tot het totale aantal beschikbare advertentieruimtes op de SERP. Hierbij wordt de kwaliteitsscore van het zoekwoord en het bedrag dat de adverteerders hebben geboden op het zoekwoord om te bepalen wie de nummer 1 positie krijgt, nummer 2, nummer 3 enzovoort.

4. De potentiële klant klikt door naar een van de websites die op de zoekresultatenpagina (SERP) staan.

Zodra de Google zoekmachine gebruiker de advertenties ziet voor het zoekwoord waarop hij heeft gezocht, kan hij besluiten om door te klikken op de advertentie. Vanaf daar kan hij besluiten om een aankoop/aanvraag te doen. Ook is het mogelijk om terug te klikken naar de zoekresultatenpagina om daar een andere advertentie of organisch resultaat aan te klikken.


Factoren die van invloed zijn op Google Ads

Er zijn veel factoren waar je rekening mee moet houden om een effectieve en goed presterende Google Ads Zoekcampagne te maken. Hieronder zoomen we in op deze factoren:

AdRank

AdRank bepaalt de positie van je advertenties. De AdRank wordt bepaald door een formule die rekening houdt met de kwaliteitsscore en het bedrag dat je op een zoekwoord biedt. De kwaliteitsscore is gebaseerd op de kwaliteit en relevantie van je advertentie. Google meet dit aan de hand van hoeveel mensen op je advertentie klikken wanneer deze wordt vertoond – oftewel je CTR (Click-Through-Rate). Je CTR hangt af van hoe goed je advertentie overeenkomt met de zoekintentie. De zoekintentie kan je ook weer koppelen aan 3 factoren:

  1. Hoe relevant zijn je zoekwoorden?
  2. Komen je advertentietekst en call-to-action overeen met de intentie van de zoeker?
  3. Hoe is de gebruikerservaring van je landingspagina?

Je kwaliteitsscore is waar je je meeste aandacht op moet richten bij het opzetten van je eerste Google Ads Campagne – zelfs voordat je je biedingsbedrag verhoogt. Hoe hoger je kwaliteitsscore, hoe lager je acquisitiekosten zullen zijn en hoe beter je advertentiepositie zal zijn zonder dat je meer geld hoeft te betalen.

Locatie

Wanneer je je Google advertentie voor het eerst opzet, selecteer je het afzetgebied waar je je producten/diensten wilt aanbieden. Als fysieke winkel kies je meestal een straal rondom je gevestigde locatie. Als webshop stel je de locatie in op de plaatsen waar je kan bezorgen. Vaak is dit bij een webshop landelijk of zelfs wereldwijd. Dit biedt vele mogelijkheden voor webshops!

Je locatie-instellingen spelen een rol in de plaatsing. Bijvoorbeeld, als je een schoenenwinkel in Deventer hebt, zal iemand in Venlo die ‘’schoenenwinkel’’ intypt je advertentie niet zien, ongeacht je AdRank. Dit komt doordat Google erop gericht is om de meest relevante resultaten aan zoekers te weergeven.

Zoekwoorden

Een goed marktonderzoek doen is voor betaalde advertenties net zo belangrijk als voor organisch zoeken. Tijdens het marktonderzoek verricht je ook een zoekwoordenonderzoek. Je zoekwoorden moeten zo goed mogelijk aansluiten op de zoekintentie van de Google gebruiker. Google koppelt je advertentie namelijk aan de geselecteerde zoekwoorden.

Een goed voorbeeld om het belang van zoekintentie te benadrukken is: je wilt geen ‘’ autoverhuur’’ aanbieden aan iemand die de intentie heeft om te kopen. Dit kan onnodige klikken opleveren en dus ook onnodig besteding van het beschikbaar advertentiebudget.

Elke advertentiegroep die je binnen je advertentiecampagne maakt, richt zich tot een kleine set zoekwoorden. Probeer het zoekwoorden aantal per advertentiegroep te beperken tot 1 tot 5 zoekwoorden. Uiteindelijk zal Google je advertentie vertonen op basis van deze selectie.

Match types

Match types geven je wat flexibiliteit met betrekking tot je zoekwoord selectie. Match types geven namelijk aan of je wilt dat een zoekopdracht exact overeenkomt, of dat de advertentie moet worden getoond aan iedereen met een semi-gerelateerde zoekopdracht. Er zijn 4 match types om uit te kiezen:

  • Broad match (Breed zoekwoord): Dit is de standaardinstelling voor zoekwoorden. Hiermee geef je aan dat je zoekwoord in willekeurige volgorde gebruikt mag worden. Eigenlijk zijn alle combinaties goed als de zoekopdracht maar jouw zoekwoord bevat. Voorbeeld: Het zoekwoord is ‘’huiskamer meubels’’ en iemand zoekt naar ‘’ik wil meubels voor in mijn huiskamer’’ of ‘’meubels’’. Bij beide zoekopdrachten kan je vertoond worden omdat je het zoekwoord breed hebt ingezet.
  • Phrase match: Komt overeen met de zoekopdracht die je zoekwoord in exact dezelfde volgorde bevat. Wel kunnen er woorden ervoor of erna staan.
  • Exact match: De zoekopdracht moet precies overeenkomen met het ingestelde zoekwoord.

Er bestaat geen gouden succesformule voor het inzetten van match types. Als je begint aan je campagne kun je het beste testen om te kijken wat het beste werkt voor de advertentiecampagne.

Koppen en beschrijvingen

De tekst van je advertentie kan het verschil betekenen tussen een klik op jouw advertentie of die van je concurrent. Daarom moet je advertentietekst perfect aansluiten op de intentie van de Google gebruiker. Ook is het belangrijk dat je advertentieteksten overeenkomen met je zoekwoorden. Maak de advertentietekst zo aantrekkelijk mogelijk. Deel bijvoorbeeld oplossingen voor de pijnpunten van je doelgroep, werk met USP’s en call-to-actions.

Voorbeeld:

Bij een zoekopdracht naar ‘’Ruitschade auto’’ verscheen het resultaat in de afbeelding hierboven. De tekst is kort maar krachtig en gebruikt de beschikbare ruimte erg goed. De boodschap wordt effectief overgebracht door oplossingen te bieden voor je probleem.

Ze informeren je dat zij de oplossing hebben voor ruitschade aan je auto en laten je ook weten dat je probleem erg snel opgelost kan zijn. Daarnaast staat het zoekwoord vooraan in de advertentiekop. Hierdoor weet de Google gebruiker direct dat het resultaat aansluit op de zoekopdracht.

In de beschrijving benadrukken ze nog eens dat een afspraak mogelijk is wanneer het de Google gebruiker uitkomt en dat je volledig ontzorgd wordt in het oplossen van dit probleem.

Deze advertentie zal in ieder geval zorgen voor flink wat klikken onder de zoekers. Nu is het alleen nog van belang om dezelfde intentie door te trekken naar de tekst op de bestemmingspagina van de advertentie.

Advertentie-extensies

Bij het gebruik van Google Ads zijn advertentie-extensies van groot belang. Het mooie van de advertentie-extensies is dat het gratis is en dat ze extra aandacht trekken tussen de organische zoekresultaten. De kans op klikken is hierdoor dus vaak groter. Er zijn verschillende soorten extensies. Hieronder staan een groot deel van de extensies beschreven met daarbij de functionaliteit:

Sitelink-extensies: Hiermee voeg je extra links toe naar andere pagina’s die gerelateerd zijn aan de zoekopdracht of pagina’s die ook van belang voor je zijn om te weergeven aan de Google gebruiker.

Bel-extensies: Bied je een dienst aan? Of heb je een klantenservice of sales afdeling? Voeg dan je telefoonnummer toe aan je advertentie zodat gebruikers direct contact kunnen opnemen. Als je telefonisch benaderd wordt door een potentiële klant, zijn ze vaak al warm om over te gaan tot aankoop of aanvraag van de dienstverlening.

Locatie-extensies: Toon je adres en telefoonnummer zodat gebruikers je makkelijk kunnen vinden via een Google-kaart. Dit is handig voor bedrijven met een fysieke locatie. Deze koppeling komt tot stand via je Google mijn Bedrijf profiel. Zorg dus dat dit profiel goed is ingesteld voordat je het koppelt aan je Google Ads account

Aanbiedingsextensies: Laat lopende kortingen of acties direct bij je advertenties zien om nog extra de aandacht te trekken van de Google gebruiker. Dit kan net de doorslaggevende factor zijn om te kiezen voor jou in plaats van je concurrent.

– App-extensies: Maakt jouw bedrijf gebruik van een app die een belangrijke rol speelt in je dienstverlening of productaanbod? Biedt dan via deze extensie een directe link om de app te downloaden. Mobiele gebruikers kunnen de app dan makkelijk en snel vinden.

Highlight-extensies: Met deze extensie kan je met woordgroepen de USP’s van jouw bedrijf, product of dienst aanduiden.

– Website informatie-extensies: Met deze extensie biedt Google Ads de mogelijkheid om specifieke kenmerken van jouw bedrijf, product of dienst aan te duiden.

Afbeelding-extensies: Met deze extensie kan je weer extra opvallen binnen de Google zoekresultaten. Afbeeldingen trekken de ogen van een Google gebruiker eerder in de juiste richting dan teksten.

Google Ads Remarketing

Remarketing (of retargeting) is ook een effectieve manier van adverteren. Met remarketing benader je Google gebruikers die je advertentie al hebben gezien opnieuw. Dit gaat dan om het specifieke gedeelte van de gebruikers die op je advertentie hebben geklikt zonder te converteren. Hierbij kan je zelf instellen aan welke kenmerken de gebruikers moeten voldoen.

Voorbeeld: Alle gebruikers van de afgelopen 30 dagen die op de pagina /winkelmand/ zijn geweest zonder te converteren.

Remarketing kan effectief zijn omdat prospects die nog niet bekend zijn met je merk, je merk vaker moeten zien om klant te worden. Je bouwt dus naamsbekendheid op bij hot-prospects.


Start je eerste Google Ads Zoekcampagne

Ben je inmiddels al overtuigd om Google Ads te gaan gebruiken? Dan helpen de specialisten van Impaqto je graag verder met het opzetten, beheren en optimaliseren van je Google Ads campagnes!

Wil je toch liever zelf de campagnes opzetten? Geen probleem, bij deze een stapsgewijze handleiding voor het opzetten van je eerste campagne op Google Ads:

1. Google Ads account instellen: Ga naar https://ads.google.com en registreer Google Ads account op deze pagina of log in als je al een bestaand account hebt.

2. Kies je bedrijfsnaam en website: Na het inloggen kom je op een pagina waar je je bedrijfsnaam en website invult. Het domein dat je opgeeft, is het domein waar iedereen die op je advertentie klikt terecht komt. (Dit kan je een later stadium ook wijzigen door de bestemmings-URL aan te passen in de advertentie instellingen)

3. Kies je advertentiedoel: Kies vervolgens het doel van je advertenties. Er zijn 6 verschillende doelen mogelijk: Meer verkopen, meer leads, meer websiteverkeer, app-promotie, merkbekendheid en -overweging of lokale winkelbezoeken en promoties. Elk doel geeft verschillende campagnetypen als optie.

google-ads-campagnedoel

4. Kies je campagnetype: Na het kiezen van je doel, krijg je verschillende opties te zien voor het kiezen van je campagnetype. Bij het doel leads verzamelen passen andere campagnetypen dan bij het doel app-promotie. In het verloop van deze gids gaan we uit van het campagnetype ‘’search’’ oftewel een Google Ads Zoekcampagne.

5. Kies je biedstrategie: Wil je dat Google geautomatiseerd klikken of conversies verzameld? Dan kan je de keuze maken uit de biedstrategie ‘’klikken maximaliseren’’ of ‘’conversies maximaliseren’’. Heb je liever zelf controle over de biedingen per zoekwoord? Kies dan voor een handmatige CPC als biedstrategie. Dit kost uiteraard wel meer tijd dan de keuze voor een geautomatiseerde biedstrategie. Daar tegenover staat wel meer controle over de uitgave per klik.

6. Kies de locatie en de taal die je doelgroep spreekt: Vervolgens kan je kiezen in welk afzetgebied de advertenties zichtbaar moeten zijn. Ook geef je hierbij aan welke talen de Google gebruikers spreken in dit gebied. Stel dat je afzetgebied zich in Nederland bevindt, is het ook altijd goed om Engels mee te nemen bijvoorbeeld.

7. Maak je eerste advertentiegroep: De advertentiegroep is waar je je advertenties onder hangt. Ga je verschillende producten of diensten promoten via Google. Probeer deze dan te clusteren en hanteer gerelateerde producten of diensten per advertentiegroep.

Voorbeeld: Je wilt adverteren voor schoenen en jassen. Ik zou voor de schoenen 1 campagne maken en voor de jassen 1 campagne. Onder de schoenen-campagne hang je dan de advertentiegroepen: Sportschoenen, Schoenen (algemeen), Herenschoenen en Damesschoenen bijvoorbeeld. De campagne jassen kan je dan ook weer middels advertentiegroepen onderverdelen in: Heren jassen, Dames jassen en Kinderjassen.

8. Voeg zoekwoorden toe: De volgende stap is het toevoegen van zoekwoorden aan de advertentiegroep. De zoekwoorden zullen geldig zijn over de gehele advertentiegroep en dus niet alleen de eerste advertentie die je aanmaakt. Wil je aan de slag gaan met nieuwe zoekwoorden? Dan maak je weer een nieuwe advertentiegroep aan die gerelateerd is aan de campagne. Moeite met het vinden van de juiste zoekwoorden? Kijk dan eens naar de suggesties van Google.

9. Maak je advertentie: Bij de volgende stap gaan we daadwerkelijk aan de slag met het opzetten van de advertentie. Hier komt wat creativiteit bij kijken wat een uitdaging kan zijn. Je gaat nu namelijk aan de slag met het verzinnen van de koppen en beschrijvingen. Ben je niet creatief genoeg? Probeer dan de website informatie die op de website staat als basis te gebruiken.

Daarnaast geeft Google vaak ook tips over welke koppen/beschrijvingen passen bij je advertentie. Het belangrijkste is dat je een advertentie schrijft die je doelgroep aantrekt en laat converteren. Het is daarom erg belangrijk dat je weet wie je potentiële klant is en wat ze zoeken. Je wilt de klant het gevoel geven dat ze 1 klik zijn verwijderd van het vinden van het antwoord op de zoekopdracht.

10. Stel je budget in: Hier stel je het gewenste bedrag in dat je maximaal per dag wilt besteden. Je kunt gebruik maken van de suggesties die Google geeft, of je stelt zelf een specifiek bedrag in.

11. Campagne live: Je eerste advertentie is nu ingesteld en is klaar om live te gaan!


Conversietracking

Met conversietracking kan je de resultaten bijhouden van je Google Ads campagnes. Google Ads runnen zonder conversietracking is hetzelfde als een stuurloos schip. Conversietracking instellen kan op verschillende manieren. Je kan de conversies importeren vanuit Google Analytics 4 of je kan de conversies koppelen vanuit je website.

In beide gevallen moet je de conversies wel eerst aanmaken. Voor het importeren vanuit Google Analytics maak je de conversies aan door deze in te stellen via Google Analytics of Google Tag Manager. Voor het koppelen van conversies vanuit je website, stel je de conversies in via Google Tag Manager.

conversietracking-google-ads

Starten met Google Ads als beginner?

Super dat je zo ver bent gekomen met het lezen van deze blog!

Met deze basisinformatie, stappenplan en begrippenlijst ben je klaar om jouw eerste Google Ads campagne op te zetten.

Hulp nodig bij het succesvol beheren of optimaliseren? Of heb je wil je graag meer advies op maat? Bij Impaqto staan we klaar om je verder te helpen. Neem gerust contact met ons op en ontdek hoe we samen jouw online groei kunnen versnellen!

Published On: september 11th, 2024 / Categories: Blog /